Vişnap

Laz Üzüm Marmelatı...

24
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Evvel ki gün bahçemizde ki üzümlere bir bulaştım hani şu misss kokulu siyahımsı mini mini üzümler vardır.Hep bu mevsimde meyveleri tam yenecek kıvama gelir ya.Hahh ben onlara öyle bir bulaştım ki gece rüyalarıma girecek diye aklımdan dahi geçirdim bir ara:)

Bahçemizde her sene olur geçer biter gider çoğu ziyan olurdu.Hadi bu sene  ziyan etmeyip değerlendireyim istedim.Kararımı alınca ilk iş onları toplamak oldu.Ağaç bereketi dedikleri bu olsa gerek.Hiç öyle çok görünmüyorlardı tepede asma da asılıyken.

Tek tek tanele yıka yıka sağım solum her yerler üzüm oldu bir an da.Neye baksam cisimleri insanları üzüm gibi görmeye başladım:)Asma da kalanları da komşular topladı.Biraz da kuşlarda yesin onların rızıkları diye bıraktık, hala varlar.Kuşlar sabah kahvaltılarını üzümlerle yapıyorlar.

Tanelerini katı meyve sıkacağı ile sıktım.Saf üzüm suyunu elde etmek için Aaaa bir sürü üzümden azıcık üzüm suyu oldu.Her yerler üzüm posası doldu:)Napsam ne etsem derken aklıma onları marmelat yapmak geldi.

Kocaman tencereye doldurdum biraz da su ilavesi ile bir iki taşım kaynattım.İşte bundan sonrası aman Allah'ım bana ders olsun dedirtti.Daha da seneye  üzümlere bulaşmam.Onları kevgirden geçirirken bir ara kaldırıp atasım geldi vallahi:)

Tabii atmadım ama ama işte öyle anlayın nasıl isyan ettiğimi:)Vallahi geçenlerde yaptığım Lakerdalar bu üzümlerin yanında kuzuymuşlar:)Neyse içimi biraz döktüm rahatladım.Artık geçelim mi üzüm marmelatının tarifine?


Malzemeleri:
Bir sürü miss kokulu nam-ı diğer laz üzümü 
Toz şekeri 
Limon suyu
Sabır:)
Üzümlerimizin üzerine az su ilave edip harlıca ocakta bir beş dakika kaynatalım.Soğuyunca güzelce ovalaya ovalaya kevgirden geçirelim. Saf üzüm suyumuzu elde ettikten sonra  ölçü olarak bir bardak üzüm suyuna bir bardaktan bir parmak eksik toz şeker  koydum.

Dayanıklı olması için biraz toz şekeri miktarını fazla tuttum.Bütün kış üzüm marmelatı yiyeceğiz gibi görünüyor durum bu.Dayanıklı olması iyi olur:)Orta hararetli ateşte arada karıştırarak kaynatalım.Üzerinde oluşan köpüğünü sık sık kevgir kepçe ile alıp atalım.

İnmesine yakın limon suyunu ( göz kararı ) ilave edelim.Berabere bir 5/10 dakika daha kaynatalım.Kıvamını anlamak için bir  çay tabağına bir miktar damlatalım.Dağılmadan yayılmadan bütün duruyorsa kıvamı olmuş demektir.

Anlatırken ne kadar kolay görünüyor değil mi?Aslında kolay da çok el oyalıyor bütün zahmeti üzümün suyunu çıkartana kadar ondan sonrası sular seller gibi oluyor.
Bir koca günü dün üzümlere vakfettim .Ne kadar şanslı üzümlermiş:)Vişnap onları tek tek topladı elledi,yıkadı yuğdu bir de üstüne üstlük mıncık mıncık mıncıkladı marmelat yaptı.Bakın şimdi tadlarından yenmez bunlar.Yani öyle mayhoş öyle hoş marmelat oldular ki .Gelip gidip seyrediyorum kavanozdaki hallerini:)

 Her birinizi ayrı ayrı binlerce üzüm tanelerince sevgilerimle selamlarım, Sağlık ve Huzur ile kalın.