Vişnap

Laz Üzüm Marmelatı...

24
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Evvel ki gün bahçemizde ki üzümlere bir bulaştım hani şu misss kokulu siyahımsı mini mini üzümler vardır.Hep bu mevsimde meyveleri tam yenecek kıvama gelir ya.Hahh ben onlara öyle bir bulaştım ki gece rüyalarıma girecek diye aklımdan dahi geçirdim bir ara:)

Bahçemizde her sene olur geçer biter gider çoğu ziyan olurdu.Hadi bu sene  ziyan etmeyip değerlendireyim istedim.Kararımı alınca ilk iş onları toplamak oldu.Ağaç bereketi dedikleri bu olsa gerek.Hiç öyle çok görünmüyorlardı tepede asma da asılıyken.

Tek tek tanele yıka yıka sağım solum her yerler üzüm oldu bir an da.Neye baksam cisimleri insanları üzüm gibi görmeye başladım:)Asma da kalanları da komşular topladı.Biraz da kuşlarda yesin onların rızıkları diye bıraktık, hala varlar.Kuşlar sabah kahvaltılarını üzümlerle yapıyorlar.

Tanelerini katı meyve sıkacağı ile sıktım.Saf üzüm suyunu elde etmek için Aaaa bir sürü üzümden azıcık üzüm suyu oldu.Her yerler üzüm posası doldu:)Napsam ne etsem derken aklıma onları marmelat yapmak geldi.

Kocaman tencereye doldurdum biraz da su ilavesi ile bir iki taşım kaynattım.İşte bundan sonrası aman Allah'ım bana ders olsun dedirtti.Daha da seneye  üzümlere bulaşmam.Onları kevgirden geçirirken bir ara kaldırıp atasım geldi vallahi:)

Tabii atmadım ama ama işte öyle anlayın nasıl isyan ettiğimi:)Vallahi geçenlerde yaptığım Lakerdalar bu üzümlerin yanında kuzuymuşlar:)Neyse içimi biraz döktüm rahatladım.Artık geçelim mi üzüm marmelatının tarifine?


Malzemeleri:
Bir sürü miss kokulu nam-ı diğer laz üzümü 
Toz şekeri 
Limon suyu
Sabır:)
Üzümlerimizin üzerine az su ilave edip harlıca ocakta bir beş dakika kaynatalım.Soğuyunca güzelce ovalaya ovalaya kevgirden geçirelim. Saf üzüm suyumuzu elde ettikten sonra  ölçü olarak bir bardak üzüm suyuna bir bardaktan bir parmak eksik toz şeker  koydum.

Dayanıklı olması için biraz toz şekeri miktarını fazla tuttum.Bütün kış üzüm marmelatı yiyeceğiz gibi görünüyor durum bu.Dayanıklı olması iyi olur:)Orta hararetli ateşte arada karıştırarak kaynatalım.Üzerinde oluşan köpüğünü sık sık kevgir kepçe ile alıp atalım.

İnmesine yakın limon suyunu ( göz kararı ) ilave edelim.Berabere bir 5/10 dakika daha kaynatalım.Kıvamını anlamak için bir  çay tabağına bir miktar damlatalım.Dağılmadan yayılmadan bütün duruyorsa kıvamı olmuş demektir.

Anlatırken ne kadar kolay görünüyor değil mi?Aslında kolay da çok el oyalıyor bütün zahmeti üzümün suyunu çıkartana kadar ondan sonrası sular seller gibi oluyor.
Bir koca günü dün üzümlere vakfettim .Ne kadar şanslı üzümlermiş:)Vişnap onları tek tek topladı elledi,yıkadı yuğdu bir de üstüne üstlük mıncık mıncık mıncıkladı marmelat yaptı.Bakın şimdi tadlarından yenmez bunlar.Yani öyle mayhoş öyle hoş marmelat oldular ki .Gelip gidip seyrediyorum kavanozdaki hallerini:)

 Her birinizi ayrı ayrı binlerce üzüm tanelerince sevgilerimle selamlarım, Sağlık ve Huzur ile kalın.



24 yorum: Leave Your Comments

  1. Hayırlı akşamlar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Bende yaptım en yakın bir zamanda yayınlıyacağım.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı geceler sevgili Fuat Gencal.Gerçekten sevindim emeğimin karşılığı çok nefis oldu marmelatım.Sizin tarifinizi sabırsızlıkla bekliyorum ben de...

      Sil
  2. Ne kadar da cok emek vermisiniz. Gercekten de degmis. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Hatice'm en zorlandığım yanı dediğim gibi üzümlerin suyunu elde ederken di parmaklarım habire kevgire tutuklu kaldıydı vallahi:)) Sonucun güzel olmasına çok sevindim ben de .Sağol canımmm sevgilerimle..

      Sil
  3. Canım harika görünüyor.Ellerin dert görmesin.iyi ki Vişnap ablaları var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sanemciğimmm çok teşekkür ederim şekerciğimmm:))

      Sil
  4. ellerinize sağlık.bizim bahçede de var bende marmelat yapmayı düşünüyordum ki gözümü korkuttunuz.biraz daha düşüneyim bari.sevgiler,selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sonu garanti tariflerim yok yok o kadar dır dır etmeme bakma sen .Miktarı çok olduğu için beni isyan noktasına getirdi . Bütün iş üzümün suyunu elde edene kadar ondan sonrası çok kolay.Bak tadı nefis ötesi oldu söyleyim .Sevgilerimle canımmm

      Sil
  5. Emeklerine değmiş bence nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Canım pembekekiğim çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok emek vermişsiniz afiyetler olsun.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım canımm çok teşekkür ederim.Evet çok yordu beni ama sonuça ulaşınca bütün yorgunluğum gitti canım...

      Sil
  8. Efferim sana, nasıl da leziz olmuştur. Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayanguşum vallahi aferini hakettim inan öyle enfes oldu ki.İlk defa denediğimden içimde hep bir şüphe vardı ya güzel olmazsa emeklerim boşa giderse diyordum yapım aşamasın da .Canım çok teşekkürler:)

      Sil
  9. CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    ÜZÜM MARMELATI DUYMAMIŞTIM ELLERİNE SAĞLIK
    YORULMUŞSUN AMA DEĞMİŞ SONUNDA ELLERİN DERT GÖRMESİN GÜLÜM VİŞNEM
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Seyyahım acaip güzel nefis ötesi bir lezzet oluyor.Arkadaşalarım bayıldılar tadına :)Sağol canımmmm benim sevgilerimle hoşça kal..

      Sil
  10. hic birsey yapmaya gerek bu uzumler gece gunduz yenir.komusu bile yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bitince naparız deyip kışında bu enfes lezzetini yiyelim diye yapıverdim:))

      Sil
  11. şifa olsun canım pekmez gibi benim yerimede ye çok severim:))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetim canımmm senin içinde yerim kargo alsa yollasa yollarım bile sevgiler canımm.

      Sil
  12. Oyy oyy bu nasıl nefis bir marmelat olmuş böyle ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.
    Tatlım ekmeklere kaymak mı sürdün anlayamadım ya pasta gibi görünüyor da.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaymak onlar canımın içi onlarda halis süt kaymağı ev de elde sütün üzerinde oluşan kaymaklar canım öyle nefiski lezzetleri.Öptüm çokk çokk

      Sil
  13. Süzgeçten birşey geçirirken el mikserinin mayonez vb yapmakta kullandığımız helezoni kanalları olan, yuvarlak plastik ve tek başına miksere takılan parçayı kullanırsanız (yavaş devirde)süper kolay oluyor. Hiç yorulmadan ve güzelce süzgeçten geçiyor malzeme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. drsro güzel öneriniz için çok teşekkür ederim.Bir dahakin de aklım da olsun deneyeceğim...

      Sil