Vişnap

Yassı Kadayıf Tatlısı....

5
Yassı kadayıf tatlısını bu ikinci alışım ve  pişirişim .Her  pişirmede neden  bunu bu tatlıyı daha sık pişirmiyorum ki ne güzel oluyor derim.Hem kolay hem pratik hem hemilerim uzar gider ardım sıra.)

Yeriz biter tatlı unuturuz seneler geçer üzerinden  Diyorum ya  ömrü hayatımda bu ya ikinci ya da sanırım üçüncü pişirişim.Oysa çokta seviliyor ailemizde.Geçen gittiğim Üsküdar'dan dönüşüm sırasında aldım yassı kadayıflarımı.Diyeceksiniz ki neden hep Üsküdar Üsküdar? Bana en yakın orası da ondan .

Oturduğum yerde pek güvenemiyorum esnaflara pek hareketlilik olmadığı için her an bayat bir gıda maddesini size tazeymiş gibi verirler .Eve döndüğünüzde farkedersiniz ne aldığınızı bayat olduğunu:) 

Beni sevgili esnaflarım duymasınlar ya kendilerine çeki düzen verirler ya da daha beter ederler beni ki ikinci şıkkım daha geçerli:))

Bugünlük sohbetim bu kadarlık yetsin korkarım karşımdakini bıktırmaktan. Geçelim mi tarife?Demeyin nesini tarif edeceksin bu kadar kolay tatlının.Öyle demeyin vallahi mutfak konusunda iki yumurta kırmasını bilmeyenleri bilir tanırım.Onlarda bilsinler,yapsınlar kolay tariflerden. Mutfağa ısınsınlar değil mi?
Malzemeleri:
Yarım kilo yassı kadayıf
Fındık,ceviz,kaymak
İki yumurta
Fındık yağı
Şerbeti için:
Dört su bardağı toz şeker
Üç buçuk su bardağı su
Bir yuvarlak dilim limon kalınca

Tarifi:
Tencereye toz şeker ve suyu koyarak önce şerbetimizi hazırlayalım.Şeker eriyince limon dilimimizi de içine atalım kısık ateşte on dakika kaynatalım şerbetimizi.Bir kenara çekerek iyice soğumasını bekleyelim.

Diğer tarafta yumurtalarımızı derin bir kapta iyice çırpalım.Tavaya  bol fındık yağımızı koyup güzelce kızdıralım.Yassı kadayıflarımızı yumurtaya bulayalım önlü arkalı çevire çevire her tarafları ile temas etsin yumurtalar.

Ve kızmış olan yağımıza  usulca atıp  kızartalım .Kızaran yassı kadayıflarımızı hemen tavadan süzdürerek aldıktan sonra soğutulmuş şerbetimize atalım  Şerbetin içinde  bekletelim servis zamanına kadar  iyice çeksinler şerbetlerini. Servis zamanı servis tabağına alıp ister dilimleyerek istersek  bütün olarak bırakarak servis edelim.

Az daha unutuyordum ceviz,fındık,fıstık ,kaymak evde ne varsa  üzerlerine dökelim.Hepsi çok yakışıyor.Her zaman kaymak olan evde bu sefer kaymak yoktu ne aksi :(Bizde  bol fındık kırığı dökerek yedik tatlımızı.
Afiyetler olsun....

Not: Derler ki yassı kadayıflarının kenarlarını kesip öyle hazırlayın sert olmasın diye.Ben hiç denemedim o şekil çünkü kıtırlığını da seviyoruz bizler...

5 yorum: Leave Your Comments

  1. çok lezzetli görünüyor canımcım,elcazlarına sağlık,afiyet olsunnn,öpüyorum,nasılsın bu arada? hayırlı cumaların olsun,selamlar :)

    YanıtlaSil
  2. Gelibolum seninde cuman hayırlı olsun canım.İyiyim canım bugünümüze şükür deyip devam ediyoruz ömrümüzden günleri eksiltmeğe.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Elbette hazır alınarak şerbeti ve içi hazxırlanabilir nefis görünüyor Vişnap

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Ramazan tabiiki hazır aldım yassı kadayıfları Ne kadar pratik ,kolay ve bir o kadar da nefis bir lezzet:))

    YanıtlaSil