Vişnap

Fındıklı Sütlaç...

2
Şanslı kullardanız diye bir yandan mutluyum bir yandan da her hafta köyden gelen tek bir ineğe ait olan miss gibi 5 kilo sütü nasıl değerlendirsem derim.Öyle toplama süt değildir bizim sarı kız adlı ineğin sütüdür evimize gelen.Bir hafta yoğurt  bir hafta sütlü tatlılar yaparım.

Kimi de eşim bol bol süt içer.Ben de arada ona uyarım bir iki bardak içeyim derim,eskiden beri çocukluğumdan da bilirim ki hiç sevmemişimdir süt içmeyi.Ayran iç daha güzel.Ha birde bazen bilhassa sütü kestiririm ki lor peynir elde edeyim diye.Ya  o sütün kaymağına ne demeli ne etmeli yarım kiloya yakın kaymak yesen bitmez atsan kıyılmaz yazık denir.

Bazen böreğe kurabiyelere konur.Bu yüzden biz de o kadar  çok sütlaç pişirilir ki,hep gelen süt yüzünden.Aman bozulmasın,aman atılmasın derim.Aşağı yukarı her hafta pişirsem hiç kalmaz hepsi biter.Ben  artık bıkarım sütlaç pişirmeye ev halkı yemelere bıkmaz:)Bir keresin de muhallebi yaptım sürüklendi de sürüklendi aman Allah'ım sütlaca devam deyip bir iki hafta da bir  pişiriyorum.


 Bu sefer bol fındık kırığı koydum içinde de  var zaten.Laf aramızda hep hep sütlac yapmaktan bıktım böyle bir gün tarcınlı bir gün fındıklı,fıstıklı pişiriyorum değişiklik olsun diye:)Hele de keyfim yerindeyse ve de üşenmezsem onları mini güveç kaplarına koyup fırınlıyorum.Sütlacın en nefis,en lezzetli hali fırın sütlaç olduğuna dair hepimiz hem fikir oluruz Oluruz değil mi? Der  ve tarifimize başlayalım derim.
Malzemeleri:
Üç kilo süt
400 gram toz şeker (2 su bardağı )
25O gram pirinç (1su bardağı )
Yarım su bardağı kırık fındık
İki çorba kaşığı  pirinç unu
İsteğe bağlı bir paket vanilya
Tarifi:
Pirinci yıkayıp sütlacı yapacağımız tencereye alalım .Üzerine  üç kilo sütümüzü de ilave edelim.Toz şekerini ve pirinç ununu da koyalım içine.( Nişastanın tadını pek sevmediğimden yerine pirinç ununu tercih ediyorum.) 

Karar sizin.İlk baş karıştıralım ki dibini tutturmayalım .Bir de  pirinç unumuzda eriyip karışsın sütümüze.Bir taşım kaynatalım.Sonrasında ocağın altını en kısığa getirip arada sırada karıştırarak pirinçlerin pişip helmelenmesini bekleyelim.

İnmesine (pişmesine) yakın hem vanilyasını hem de fındık kırığını da ilave edip bir iki taşım kaynadımı altını kapatalım.Yaklaşık birbuçuk saat sonrası sütlacımız pişmiş oluyor.Kaselere kepçeyi yüksekten tutaraktan boşaltalım.Soğuyunca da üzerlerine bol fındık kırığı koyalım.Soğuyunca servise hazırdır.
Afiyet olsun,sevgi ile kalın.


2 yorum: Leave Your Comments