Vişnap

Yer Fıstık Ezmeli Kıyır Kurabiyeler..

0

visnap.blogspot.com

Merhabalar...

Nasıl bu kadar uzun uzadıya aralar vermişim bloğuma.

Her gün uyanıp bugün tarif paylaş vişnap dedikçe olmuyor olamıyordu bir türlü.

Adeta üzerime ölü toprağı serilmiş gibiydim.

Gerçi yine aynı duygular içindeyim değişen bir şey yok olan bugün biraz gayret biraz kendimi zorlamayla dün yaptığım kurabiyelerin tarifini paylaşmak için geçtim bilgisayarın başına.

İşin aslı artık ben günleri şaşırdım sor bana bugün günlerden hangi gün diye içimden dün semt pazarı vardı semt pazarı cumartesi günü kuruluyor o zaman ertesi gün yani bugün pazar oluyor der bakarım suratına. Gözlerinin içine bakarım ki içimde ki şüphe ile beni doğrulamanı isterim.

Ama değil pandemi dolayısı ile semt pazarı günleri perşembeye alındı ya ondan dolayı sen şaşırdın yine günleri dersin bana.

Evet bilmiş bilmiş ve ukalaca bilmenin verdiği arsızlıkla bugün cuma dersin ve ben kafamın içinde binbir endişe ile mutfağa çay demlemeye giderim.

Yaptığımız tek iş çay yemek pasta kurabiye yemek vs vaktin çoğu mutfak salon oturma odası arasında duvarlara sıkıştırılmış olarak geçiyor.

Bu bilim adamlarının saldığı korkular  ve dünyanın sayılı gözü doymaz aç gözlü insanlarının para hırsı yüzünden uzun da sürecek gibi ev esaretlerimiz.

Oysa gerçek dünyaya götürülecek olan sadece ve sadece kendimiz.

Sanıyorlar ki orada han hamam sarayları olacak..!

Ve bugünün güzel tarifi aşağıda hem güzel hem kolay hem de çok nefis enfes nefis...

Malzemeler:
3 Yemek kaşığı yer fıstığı ezmesi "150 gr"
1 Adet orta boy yumurta
1 Çay bardağı toz şeker
3 Yemek kaşığı tereyağ veya "margarin"
1,5 Su bardağı un
1 Çay kaşığı kabartma tozu "silme"
1Çay kaşığı karbonat "silme"
Tarif:
Hamur karıştırma kabına yer fıstık ezmesini,yumurta,toz şeker ve oda ısısında ki tereyağını alalım.
Üzerine unu,kabartma tozu ve karbonatı ilave ederek yoğuralım.
Kurabiye hamurunun kıvamı ele yapışmayacak yumuşaklıkta olacak.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serip ceviz büyüklüğünde koparttığımız hamur toplarını tepsiye 3'er 4'er cm aralıklar ile dizelim.
Bir çatal yardımı ile üzerlerine çizikler atalım.
"ben attım çizikleri ama kurabiyeler pişince izden filan eser kalmamıştı.

Pişmeye hazır olan kurabiyeleri 170 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atalım.
Üzerleri  kızarana kadar takriben 20 dakika kadar  pişirelim.
Kendi tepsisinde soğutup daha sonra çay süt meyve suyu eşliğinde servise sunalım.Afiyetle...
Sevgilerimle..



0 yorum:

Yorum Gönder