Vişnap

Tavuklu Mantarlı Cous Cous Makarna..

0
Merhabalar..
Her geçen gün blogların durumu çok olumsuzluğa doğru gidiyor.
Bunun tek sebebi bana göre kesin olarak instagram.
Bloglara açıldığı günden beri asla getirisi olmayıp hep aldı götürdü bloglardan.
Ve buna karşılık bunca bedele rağmen bari iyi has bir sosyal medya mecrası olaydı.O'da yok..!!
Kesinlikle bana göre facebooktan dahi kötü bir sosyal alan.
İnstagram demek=bol reklam,ali cengiz oyunlarının döndüğü bir arena..!
Dersen bana peki bunca olumsuzluğuna rağmen neden devam ediyorsun instagramda fotoğraf paylaşmaya?
İşte onun ikilemleri ile mücadele ediyorum,bir an geliyor hesabımı kapatayım diyorum bir an da aman boşver paylaş gitsin fotoğraflarını diyor ve artık asla bloğum için de beklenti içine girmiyorum.

İnşaAllah ilerleyen günler de instagram komple kapanır biter gider tıpkı google plus gibi ki google plus bana göre gayet iyi bir sosyal paylaşım mecrasıydı.
Bir de orayı beğenmiyorduk,gidince kıymetini anladık...

Ve gelelim bugünün tarifine,geçen mantar çanağında tavuk sote yapmıştım bir önce ki postta tarifini paylaştım.
Bir kase kadar mantarlı tavuk sote artınca yarım paket kuskus makarna ile değerlendirdim.
Sonuç enfes bir lezzet çıktı ortaya ki bizde makarna asla öyle rağbet görmez iken anında sofrada yendi bitti yanında da buz gibi ev yapımı vişne suyu ile..
Malzemeler:
Yarım paket kuskus makarna
1 Yemek kaşığı tereyağ+1 yemek kaşığı fındık yağı
1 Orta boy kuru soğan
1 Çay kaşığı toz şeker
1 Çay kaşığı tuz
1 Çorba kase dolusu mantarlı tavuk sote "pişmiş"
Tarif:
Hazır pişmiş olan mantarlı tavuk soteye ilave olarak bir adet orta boy kuru soğanı kuskus makarnayı pişirip beraber tavuklu harç ile birleştireceğimiz tencereye alalım ki işlem sonrası fazla bulaşık işi çıkmasın bize:)
Kuru soğanı piyazlık doğrayıp tencereye alıp erittiğimiz yağlara ilave edip birer çay kaşığı toz şeker ve tuz ile beraber kısık ateşte karamelize olana kadar soteleyelim.
Arada alt üst edip karıştırmayı unutmayalım.

Bir başka tencerede suyu kaynatıp kaynar suya tuz ve bir yemek kaşığı sıvı yağ ilave edelim.

İçine kuskus makarnaları aman aman sakın ha azami dikkat ile usulca atalım.
Ben birden attım ve anında makarnaların suyu ocağa taştı.
Temizledim tekrardan ateşin altını biraz kısmayı unuttum yeniden taştı.
Bir daha sildim ocağı ve bu defa akıllandım ki bir daha taşırmadan pişirmeyi başardım:)

Kuskus makarnalar pişene kadar arada karıştırarak haşlamaya devam edelim.

Aldente "yarı diri" kıvama geldiğinde süzgülü kepçe ile hafif sulu kalacak şekilde tavuklu sotenin olduğu tencereye aktaralım kuskus makarnaları.
Gerekirse kalan makarna suyundan bir iki servis kaşığı kadar suyunu çektikçe ilave ederek berabere pişirmeye devam edelim.

İstediğimiz yumuşaklıkta ki kıvamı yakaladığımızda ocağın altını kapatalım.
Yanın da soğuk ayran vişne suyu, vs diğer meyve suları eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.Afiyetle..
Sevgilerimle..






0 yorum:

Yorum Gönder