Vişnap

Çabuk Poğaça

2
Merhabalar..
Bugünün tarifi çabuk poğaça
Pratik kolay bekleme yok hemen yoğur hamuru istediğin şekli ver at fırına çay suyunu koy ocağa.

Her ikisi de başabaş hazır olacak.
Çay demini alırken sen servis tabaklarını hazırlamaya başla cancazımmm.<3

Yanına salata söğüş domates veya zeytin vs de koy sofraya ki şenlik tam olsun değil mi?<3
Bak bak bugün kalpler kalpler her satır başına birer kalp bırakasım var;nedeni sanırım serinleyen havalar.<3

Ahhaa kapı zili alacaklı gibi çalıyor sanırım arkadaşım geldi iki üç poğaça alacağı var ki ondan böyle ısrarlı zili çaldırması.

Haydi ben gittim kapıyı açmaya  giderken de tarifimi ve de sevgilerimi bıraktım her birinize benim gönlü güzellerim.
Malzemeler:
125 Gr tereyağ "oda ısısında"
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Su bardağı hafif sulu yoğurt
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Yemek kaşığı sirke
 2 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un "3,5-4 su bardağı"

İç Malzemeler:
Beyaz peynir
Maydanoz

Üzeri İçin:
2 Yemek kaşığı pekmez
1 Çay bardağı su
Susam
Tarif:
Hamur yoğurma kabına tereyağını,fındık yağını ve yoğurdu alıp kaşık ile karıştıralım.

Tuzu, toz şekeri ve sirkeyi ilave edelim.
Kontrollü olarak ve eleyerek unu ilave edip kabartma tozlarını da eleyerek katıp yoğurmaya başlayalım.
Hamurun kıvamı oldukça yumuşak olup ele yapışmayacak kıvama geldiğin de un ilave etmeyi keselim.
Ve poğaça hamurunu bekletmeden hemen yuvarlayıp şekil vermeye başlayalım.

İç malzeme için peyniri ezelim az maydanoz kıyıp harmanlayalım ve kenara alalım.

Diğer bir kaseye pekmezi ilave edip bir çay bardağı  su ile açalım.
Bir başka tabağa bol susam koyalım.

Yuvarlak şekil verdiğimiz poğaçaları elimizle açıp ortalarına peynirli iç malzeme koyup yuvarlayıp kenara alalım.
Hamur bitene kadar bu işleme devam edelim.
Her bir poğaçayı sulandırıp açtığımız pekmeze bulayıp susama bulayalım her bir tarafını ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine alalım.

Fırını 195-200 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yapalım.
Poğaçaları sıcak fırına atalım,üzerleri hafif kızarmaya başladığında fırın ısısını 170-180 dereceye düşürelim.
Alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.
Dediğim gibi poğaçalar fırında iken çayı demlemeyi ve en sevdiğimiz arkadaşımızı çağırmayı unutmayalım.Afiyetle..<3
Sevgilerimle..










2 yorum: Leave Your Comments

  1. Evvela, maşallah diyeyim, nazar değmesin. Ben hamurunu geceden hazırlayıp, dolaba kaldırıyorum. Ancak, bu şekilde misafir de çağırabilirim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür derim.Geçen ben de geceden hamurunu yoğurup ertesi gün yaptım poğaçaları ilk denememdi ve az tedirgin olmuştum acaba hamurun kıvamı değişir mi diye.Gayet güzel oldu bana da büyük kolaylık.Sevgilerimle...

      Sil