Vişnap

Yeşil Mercimekli Kara Lahana Yemeği.

0
Merhabalar.
Bir yandan tarifimi yazıyorum bir yandan youtube da listeme aldığım "Ela Ela Leose" Orhan Ulaş söylüyor.Güzel söylüyor vallahi bir an da havaya girdim girdim de neredeyse kalkıp bir iki horon oynayasım geldi desem de acaba ona horon tepmek mi deniyor hah işte bilemedim.Ben bir "GÖÇMEN" kızıyım ne anlarım horondan filan ama müzik öyle hareketli ki dur durabilirsen yerin de mümkünatı yok:)

Neyse ben en iyisi Karadeniz'in bu yöresel yemeğinin tarifini yazayım.Bilmem onlar yeşil mercimek katarlar mı katmıyorlarsa da bence katsınlar çok güzel oluyor ilk defa yaptım,bunlar hep can sıkıntısından.

Soğanların kabuğunu  soyarken nasıl acıymış nasıl betermiş gözlerim yaşlar için de kaldı ki rondoda yemeklik hale getirdim.Elimde doğrasaydım sanırım gözümde ki yaşlarım tükenirdi.
Malzemeleri:
2 Bağ köklü kara lahana
1 Adet kırmızı kapya biber
1 Adet yeşil köy biberi
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Yemek kaşığı biber salçası
1 Su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
2 Yemek kaşığı tereyağı
1 Yemek kaşığı fındık yağı
Sıcak et suyu veya knorr et bulyon 
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Tatlı kaşığı tuz
Tarifi:
Kara lahanaları "pancarları" ayıklayıp doğrayıp yemeklik doğrayıp bol su ile yıkayalım son suyuna sirke ilave edip 10/15 dakika bekletelim.Süzgeçe alıp süzülmelerini sağlayalım.

Bir kaç saat önceden soğuk su ile  veya geceden de olabilir yeşil mercimekleri yıkayıp ıslatalım.Ertesi günü üzerini geçecek kadar su ile ateşe alıp yarı diri kıvamda haşlayalım.

Derin tencereye tereyağ ve fındık yağını alıp eritelim kabaca doğradığımız kuru soğanları ilave edip biraz soteleyelim.Biberlerin saplarını tohumlarını çıkarıp irice doğrayıp soğanlara ilave edelim.Soğanlar yumuşayana kadar sotelemeye devam edelim.Salçasını,tuzunu,kırmızı pul biberini ilave edelim.

Bir miktar sıcak et suyu ilave edip süzgeçte ki doğranmış kara lahanaları ilave edelim.Su miktarı kara lahanalar öldüğün de üzerini az miktar geçsin.Haşlanmış yeşil mercimekleri ilave edelim.

Orta ısılı ateşte kapağı kapalı olarak yemeğimiz yumuşayana kadar pişirelim.Şayet suyunu çok çekerse bir miktar daha sıcak et suyu veya sade su ilave edelim.Bir iki taşım daha kaynayınca ateşin altını kapatıp sıcak olarak servise sunalım.

Yanında bir de varsa taze sıcak mısır ekmeği işte o zaman sofrada bir Karadeniz havası eser ki canlara şifadır.Ben de maalesef yoktu o an için:)


Karadeniz'de özellikle Giresun Görele'de hep pancar derler kara lahanaya zor alışıp zor kabullendim.Aslında hala ben kara lahana diyorum onlar varsın pancar desinler:) Benim bildiğim pancar turşusu,salatası mezesi olan yumrulu kırmızı kök sebzedir.
                                                                      SEVGİLERİMLE.




0 yorum:

Yorum Gönder