Vişnap

Yeşil Zeytin Salatası...

2
Dün peynirciye gittik kahvaltılık almak için baktım yan tezgahta  kapalı şeffaf kutularda sıra sıra bir sürü bir şeyler.Bunlar ne dedim zeytin salatasıymışlar.Aaaaa  bunu da salata yapıp satıyorsunuz haa haa deyip ufak çaplı bir kahkaha attım.Güldük gülüştük peynirci de .

Dedi verelim ben cık istemem.Ben alasını yaparım ki.Dedim ve oradan biberli yeşil zeytinlerden aldım.Oldum olası da hiç sevmem yeşil zeytinin ne biberlisini ne de  kırmasını bilmem nesini,hiç bir türünü sevmem işte:)

Ama bu salataya kafamı taktım ya mutlaka yapmalıyım.Eve geldik hemen  mutfağa attım kendimi.Bir yandan da müzik dinliyorum bir yandan kesim tahtası önümde ve nihayetinde ev halkının çok beğendiği bu muhteşem zeytin salatamız çıktı meydana:)

Bu kadar baş ağrıttığım yeter deyip anlatayım.Bu çok zor tarifi:)))
Haydi malzemeleri alalım önümüze :)Bir ,iki, üç,kolay gele:)
Malzemeleri:
300 gram biberli yeşil zeytin
Kekik
Kırmızı pul biber
Kimyon
Nane(kuru)
Biberiye
Sızma zeytinyağı
Limon 
Mısır taneleri
Közlenmiş kırmızı biber ( ev de varsa illada olsun şartı yok)
Kapari
Kornişon
Tarifi:
Zeytinleri ince dilimler halinde dilimleyelim.Bir kaseye kekik,kırmızı pul biber,kimyon, biberiye nane.zeytin yağı ve limonu koyup iyice  çırpıcı ile çırpalım  .Diğer yanda kornişonları da ince  dilimleyelim .

Köz kırmızı biberleri de dilimleyelim ve hepsini harmanlayalım  ve  sos malzemesi olan geniş kasemize alıp karıştıralım güzelce ,nazikçe Ve sonrasında servis tabağımıza alıp ikram edelim. Çok güzel nefis oldu.Ev halkı da çok severek yedi beğendi.Ama gel gelelim bal'a da bulasam  ııhhh yine de sevmediğim lezzetler arasında yeşil zeytin:)
Yiyenlere afiyet olsun.  


2 yorum: Leave Your Comments

  1. :))ellerine sağlık ablacım ben yeşil zeytinide salatasınıda çok severim,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim anne eli gibi .Bir gün ben de severim umarım .Sevgilerimle.

    YanıtlaSil