Vişnap

Kelle Çorbası..

1

visnap.blogspot.com

Merhabalar..

Tarifim arşivden ancak bu zamana nasip oldu yayına vermek.

Dana kelleyi kurban bayramında ortaklardan hiç kimse almayınca"tabii bu tür sakatat işleri ile uğraşmak oldukça zor ve meşakketli ve de ev ortamında pişirmesi bana göre oldukça zor"cafede pişirme imkanı olduğundan biz aldıydık.

Dondurucuya koyup aradan bir iki ay geçip havalar eni konu iyice soğuyunca hahh işte hava tam da kelle paça çorba havası deyip geçen gün dondurucudan çıkarttık.

Cafenin eli lezzetli işinin erbabı usta aşçısına verip bu kelle senin ellerinden öper dedik.

Ve ertesi günü aşçı pişirip hepimize haydi toplanın baş kelle çorbası hazır gelin deyince hop cafedeydik.

Bu anlattığım kelle bu yılın kurban bayramına ait.

Ve ben daha ancak bugün yayına veriyorum bir iki eksiği vardı tarifte yazmam gereken.Bir türlü elim değip yazamamıştım eksikleri..

Böylesi uzun aralar vermek bloğuma karşı öyle mahçupum ki bu terkedilmişliği asla haketmiyor.

Ama ben de bir tembellikler hep bir üşengeçlikler bilgisayar açmamalar filan:(

Oysa biz blogerlerin en büyük dayanağı en sadık yareni dert ortağı bence blogları.Onlar hep bizi bıraktığımız yerde sadakatle bekliyorlar.Umarım bundan böyle ben de gereken önemi veririm bloğuma.

Geleyim kelle paçaya o gün sofra boydan boya kurulmuş hep beraber oturduyduk kalabalık olarak yedik içtik.

Bu tür lezzetler her zaman kalabalıklar ile güzel olup tadı çıkıyor bana göre.Ama artık günümüz de coronaya esir olduk yalnızlaştık her birimiz:(

Nasıl özlüyor nasıl hasret ile o güzel o bereketli günleri yad ediyorum.

İnşaAllah en kısa zamanda yine yeniden kalabalık  sofralarda  yemek yemeler nasip olur.

En önemlisi güzel ülkem bu corona musibetinden kurtulur inşaAllah..

Ve aşçı eve götürmem için de bana ayrıca hem kellenin suyundan hem de baş eti yanak eti,beyin,dil eti karışımından vermişti.

Ben de ev de onlarla aşağıda fotoğrafını gördüğünüz kelle baş çorbasını pişirdim.

Not: Bu arada ben kelle baş paça filan pek fazla sevmem sadece çorbanın suyundan bol bol içerim etinden de bir iki parça alır tadına bakarım,işkembeyi ise herşeyi ile çok çok severim.

Eti suyu hazır olunca ne kadar kolay oldu çorbayı pişirmek:)

Sağolsun aşçımız..

Malzemeler:
700-750 gr haşlanıp pişmiş dana baş eti
2-3 lt süzülmüş baş eti suyu

Terbiyesi İçin Malzemeler:
2-3 Yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu
3-4 Yemek kaşığı yoğurt
3 Yemek kaşığı un
1 Adet yumurta
Sos Malzemeleri:
Sirke
Sarımsak
Üzeri İçin Malzemeler:
Tereyağ
Kırmızı toz ve pul biber

Tarif:
3 yemek kaşığı unu büyükçe tencereye alıp erittiğimiz 2 kaşık yağ ile kokusu çıkana kadar kavuralım.
Çırpma teli ile baş eti suyunu azar azar bir yandan da karıştırarak kavrulmuş una ilave edelim.
Devamlı çırpma teli ile karıştıralım ki un topaklanmasın.

Baş eti suyu kaynamaya başladığında diğer bir derince kasede terbiyesi için limon suyu yoğurt ve yumurtayı ilave edip çırpıcı ile iyice çırpalım.
Üzerine kaynamakta olan baş etinin suyundan alıp aynı sıcaklığa gelene kadar ilave ederek özleşene kadar çırpalım.

Ve elde ettiğimiz terbiyeyi kaynamakta olan baş eti suyuna azar azar ilave edip devamlı karıştıralım ki terbiyesi kesilmesin.

İçine haşlanıp ayıklanıp didilmiş olan baş etlerini ilave edelim.
Tuzunu da ilave edip bir iki taşım kaynadıktan sonra ateşin altını kapatalım.

Kelle baş çorbamız pişti haydi şimdi kurulsun sofralar.

Servisi için kaseye aldığımız kelle baş çorbasına sirke sarımsaklı sostan dilediğimiz miktar ilave edip kırmızı biberli yaktığımız yağdan da katarak servise sunalım..
Sevdiklerimize sık sık bu tür çorbalar pişirip içirelim böylesi şifalı çorbaları.
Hele de böylesi virüslü günler ile sınandığımız bu zor dönemler de.

Sevgi sağlık huzur ve de mutluluk ile kalın..







1 yorum: Leave Your Comments

  1. Merhabalar.
    Pişirin pişirin kendiniz yiyin bakalım. Afiyet olsun. Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla. Bir daha ki sefere kelle-paça müşterek nasıl hazırlanır, bir tarif verirseniz. Eşim hiç yapmadığı için bilmiyor. Ben de halde kelle ve paçaları görünce alıp eve götürmek istiyorum ama nasıl yapacağımızı bilmediğimiz için, henüz hiç deneyemedik.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil