Vişnap

Muz Marmelatı...

10
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Durup durup bugünler de reçellere sardım.Olur mu,olmaz mı deyip geçiyorum ocağın başına meyvelerimle ben:)Bu sefer de evde ki kalan muzun 4 tanesini deneme amacıyla marmelat yapmaya karar verdim.Hani belki beğenmeyiz damak tadımıza uymazsa diye ölçüyü az tuttum.Olmazsa da kekler de veya kurabiyeler de kullanırım.Sonuçta ziyan olmaz .Oldum olası israfa hep karşıyımdır.Haydi iş başına önce malzemelerimizi hazır edelim.
Malzemeleri:
4 Adet iri muz
Bir su bardağı toz şeker
Bir su bardağı su
2 Adet  karanfil
1Tatlı kaşığı toz tarçın 
Yarım limon suyu
Tarifi:
Muzları soyup minik minik doğrayalım ve  üzerlerini limonlayalım kararmaması için.Bir tencereye suyumuzu ve toz şekerimizi koyup şeker eriyene kadar  kaynatalım .Muzlarımızı da ilave edelim.Karanfili ve  toz tarçınını da ilave edelim.Şayet kabuk tarçın varsa daha da aromalı olur.
Ben de o an da olmadığından toz tarçınla telafi ettim.Güzel de oldu yakıştı.

 Marmelatımız koyulaşıp kıvama gelince altını kapatalım.Reçellerimizin,marmelatlarımızın şekerlenmemesi için ya çok sıcakken ya da iyice soğuduktan sonra kavanozlara boşaltalım.

Ertesi günü kahvaltı masamız da baş köşe de yerini alsın muz marmelatımız.Hani yeni ya yeni olanlar da hep çok sevilir:)

Not:Tadını çok merak ettiğim muz marmelatımı ertesi günü büyük bir merak ve heyecanla tattığımda aldığım damak zevkini ben öyle ahım şahım aman aman da pek beğenmedim.Arkadaşım ise çok beğendi.Hatta muz alıp yapmayı bile düşünüyor.İşte renkler,zevkler damak tatlarımız hepimiz de farklılıklar  gösteriyor.Birimizin sevdiğini diğerimiz sevmiyor:)

Tabii herkesin damak tadı farklıdır.Olmadı dediğim gibi keklerim de,kurabiyelerimde değerlendiririm.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Sağlık ve sevgi ile kalın.


10 yorum: Leave Your Comments

  1. Yapmis ama begenmemis kraker:)) yerim seni be

    YanıtlaSil
  2. Güzel kuşum gelmiş pencereme konmuş.Oyyy oyyy asıl ben seni yirim be Aslısınım .

    YanıtlaSil
  3. aaa bana buradan nefis görünüyor ellerine sağlık tatlım...

    YanıtlaSil
  4. Banu'cuğum valla arkadaşlar beğendi de benim damak tadım pek sevemedi.Acaba kurabiyelerde denemeden önce bir şans daha mı versem muz marmeladıma :)Canım güzel yorumuna çok teşekkür ederim sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. vallahi ilk kez gördüm !!
    :)))

    ama ben muz olarak yesem ,
    öyle ikram etsen olur dimi komşum :=)

    YanıtlaSil
  6. Vallahi ben de pek beğenmedim nunucum İş başına geçerken hani bir şeyleri ilk deneyip yanılma yönteminden çıktım yola.Allahtan keklere kurabiyelere malzeme olacaklar bari:))Sen gel öyle doğal oynamadan muzla doğal doğal yeriz:))

    YanıtlaSil
  7. En sevdigim marmelatlardandir! Gorur gormez nasil canim istedi anlatamam Visnabim canim:) ellerine saglikkk!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim canım demek damak tatları farklı nedense ben pek sevemedim canımmm sevgiler..

      Sil
  8. muzun marmelatnı bende denemedim hiç ama muzları yedikten sonra midede oluşan muz marmelatıda hiç fena deyil aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa yaaa Muratzaa üff demeseydin öyle keşke:)

      Sil