Vişnap

Patates Kafesinde Sosisli Yumurta...

55
Sabah kahvaltılarına hem kolay hem çok şık hem de çok nefis bir tarif.Tarifi Oktay Usta'nın sitesinde görüp çok beğenince bugün hemen yaptım.Oktay Ustanın linkini vermedim bu kadar meşhur yemek işlerinin duayeni Oktay Ustanın benim vereceğim linke ihtiyacı yoktur diye düşündüm.

Acaba içim rahat etmedi yine de emeğe saygı adına vermem gerektiğini düşünüp veriyorum linkini.Öğlenden sonraydı  sevdiğim yemek sitelerini dolaşırken tesadüfen gördüm bu nefis lezzeti .Hemen yapmaya karar verdim.İyi ki de yapmışım olağanüstü lezzetli oldu.Karnım mı çok açtı yoksa lezzet mi çok güzel di sanmam kim sevmez ki patatesi yumurtayı ve de baharatları.Günün her saati keyifle yenebilecek enfes bir lezzet bu bence.Başlayım patateslerimi soymaya.

Malzemeleri:
İki adet irice patates
İki adet yumurta
İki adet kokteyl sosis
Kırmızı pul biber
Kekik
Tuz
İki yemek kaşığı fındık yağı
Tarifi:
Patateslerimizi soyalım,yıkayalım.İnce kayık şeklinde dilelim.Bir derince kase içinde baharatlar,tuz ve fındık yağı ile harmanlayalım.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine iki tane kare kafes olacak şekilde üst üste yerleştirelim.Ortası boş olacak.

200 derecede ısıtılmış fırında patateslerimizi pişirelim.Kızarmaya dönmeden kafeslerin ortasında ki boşluğa birer yumurta kıralım ve ince dilimlediğimiz sosilerimizi de yumurtaların üzerine ilave edelim.Tepsimizi tekrardan fırına sürelim ve yumurtaların akları beyazlaşıp sarısı da kayısı kıvamı olana kadar pişirelim.

Tarifimiz iki kişilik kişi sayısınca patates ve yumurta sayısını birer tane arttırabiliriz.Afiyetler olsun.


Acil Not: Oktay Usta diye verdiğim linki sansürlemek zorunda kaldım.Sevgili Senem arkadaşımın demesine göre bu linkini verdiğim site meğer Oktay Ustanın tariflerini alıp yayınlıyormuş.üzgünüm emeğe saygısızlığa emek hırsızlığına her zaman karşıyız ondan dolayı linki sansürledim.Sizlerden özür diliyorum bu bilmemezliğimden dolayı.

55 yorum: Leave Your Comments

  1. Abaoovvv bu ne deli bir sey krakerimm. Bir pazar kahvaltisina cok iyi gider:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeahh beni de çağır kahvaltıya Aslısınım bana ne ben de gelcem :))

      Sil
  2. ayyy o nasıl güzel bir görüntü öyle Vişnabım yaa:))Karnım tok olmasına rağmen canım çekti şekercim:))Pazar sabahı kahvaltı soframızı şenlendirecek sanırım bu tarif:))Koskocaman öptüm seni:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynomm öbür pazar sabahına yap ben de gelcem bu pazar Aslısınıma gitcem senin kahvaltını da kaçırmak istemiyorum:))Bir güzel bir güzel oldu ki kendimi tutmasam ikisini birden yicektim Zeynomm:))

      Sil
    2. gel vişnabım gelll:))yanına daha neler neler eklerim..Birde muhabbet patlatırız ohhh miss:))

      Sil
    3. Canım bir de ben geldiğim de bana boyoz da alırsın değil mi,kumruyu da akşam gezimizde yeriz.Kumrular benden olacak boyozlar senden çaylar da senden.Hemen gelesim geldi yanına canımın içi çok öptümm:))

      Sil
  3. Vişnapım çok güzel olmuş yaaa kesin deniycem:) iyi ki blog açmışım böyle güzel dostlardan öğreneceğim o kadar çok şey var ki eline sağlık canım... öpüyorum çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim ben de seninle aynı düşüncedeyim ne güzel tarif alışverişleri oluyor birbirlerimizle hem de güzel sohbetler ediyoruz iyi ki açmışız içine dalmışız blog dünyasının .Sevgiler canım çok öptüm.

      Sil
  4. bana biri bunu sabah kahvaltıya yapsa acımam yerim:)ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafe Portakal canım ben sana yaparım bundan :)Çok teşekkürler canımmm.

      Sil
  5. Çok değişik olmuş. Oktay ustanın tabi reklama ihtiyacı yok da verdiği tariflerin %70 i olmuyor. Herhalde bilerek bir şeyi eksik veya fazla veriyor. Ama siz çok güzel yapmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi sevgili İlhan ünlü ahçılar illa ki tariflerinde bir eksiklik ile verirler derler bunu böyle biliyorum ben doğrudur,inanırım Beğeniniz için çok teşekkürler.Bunda ölçü kıvam,risk olmadığı için bu tarif başarılı oldu:))

      Sil
    2. Canımm harika olmuş ben kahvaltı sofralarında böyle değişik tarifleri denemeye bayılırım ellerine sağlık :)
      ama bende o siteyi gerçek oktay ustanın sitesi zannediyordum hatta programında birkaç kere duymuştum,buda kendi sitesi değilse hangisi acaba bilemiyorum.
      Ayrıca İlhan Beye katılıyorum sitesinden denediğim bazı tarifler tutmadı,programdada en son pişmiş halleri programın sonunda olduğu için tam göremiyoruz bazılarıda tutmuyor,ama böyle aperatif tariflerde tutmama riski olmaz hamurişlerinden kaçıyorum ben,sevgiler :)

      Sil
    3. Canım uğur böceğimm haklısın bu türlerde tarifi nasıl olsa tutar asıl tehlike unlu hamurlu ölçülü kararlı tariflerde .Hay Allah bu ustalar bilhassa mı tam vermiyorlar tariflerini ne ayıp:)) Canımm sevgilerimle...

      Sil
  6. Off off tamda bizim pazar kahvaltılarına layık olmuş :) Patates bizim evin en sevilen yiyeceği..Harika bir görüntü olmuş canım ellerine sağlık ..

    Oktay ustaya saygılar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülcüğüm baksana ben de Oktay Ustanın sitesi sandıydım meğer değilmiş.Oktay Ustanın tariflerini yayınlayan hazır lopculardan biriymiş:( Tövbe yarabbim.Canım tam kahvaltılık tarif oldu bu sevgilerimle. kaynağı Oktay Usta:)

      Sil
  7. Sen ne yaptın böyle can Vişnap'ım :))
    Bir patates canavarı olarak, her öğün bıkmadan yiyebilirim Elhamdülillah :)
    Ellerine, o güpgüzel yüreğine sağlık birtanem benim.
    Büüssürü :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm can GİSİ'm ben de çok severim hele çocukken aman Allah'ım o yediğim bir sürü patatesler geldi gözümün önüne.Bak hala bıkmamışım.Bıkmam da mümkün değil:))Ben de seni birsürü bir sürü :*:* canısı...

      Sil
  8. bu ne güzel bir sunum olmuş canım....
    bayıldım...
    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şirinem teşekkür ettim çok çok öptüm seni canımm.

      Sil
  9. harıka bır fıkır en kısa zamanda yapıcam ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selma çok teşekkür ediyorum ,sevgiler.

      Sil
  10. Canım şahane görünüyor kiii^^ ellerine kollarına sağlıkk, hamarat vişnabımm benimmm:)
    Zeynep Zcn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep'im fıstıkım.Ya senin birbirinden güzel pastalarına,tramisularına ne demeli .Bak tramisu alacağım hep baki yesem de bir sonra ki tramisum hep baki kalacak:)Öpüyorum canımı.

      Sil
  11. Gece gece kendime bunu yapmayacaktım. Bloga girmeyecektim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da karınlar tok iken bakmalıyız yemek bloglarına .Ben de hep en aç anlarımda bakıp bakıp iç geçiriyorum güzelim lezzetlere:)

      Sil
  12. Canım günaydın daha kahvaltı yapmadım şimdi bu güzellik olsa nasıl yenirdi ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım sabah kahvaltısında ikindi kahvaltısında vallahi akşam yemeğinde bile yenir ki bu güzellik.benden de sevgiler canımmm.

      Sil
  13. sunum beni benden aldı:)ellerinize sağlık bayıldım adeta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ömür beğenilerin için çok teşekkürler .Ben de sizin bloğunuza gelmek istedim gelemedim:(

      Sil
  14. tam kahvaltılık canım..
    bak ne geldi aklıma bülbülü altın kafese koymuşlar illa vatanım demiş
    senin lezzette bir kase lezzete gideyim der
    gel kuzum çay yapalım bendede masa hazır sefamız olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm sen iste ben sana yaparım bir sürü sende bana mini cupcakeklerinden yaparmısın bol çikolatalı .Kocaman sevgiler

      Sil
  15. >Hayatım orası oktay sutanın değil adam hırsızın teki ondan bundan tarif koyup adamın ismini kullanıyor kadlır gitsin linkini. BU arada çok gzüel görünüyor denemek lazım ellerine sağlık. kalpleride kaldırmamışsın hala vallahi zor okudum yazıları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senemciğim aaa şaştım kaldım:(Tühh ne kadar saygısız bu insanlar :(Hemen kaldırayım linki ben.Acaba Oktay ustanın kendi sitesine bir baksam da oranın linkini mi yayınlasam .Ahh Kalplerim ah :(

      Sil
  16. Sunuma bayıldım canım benim ne güzel bir kahvaltılık ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık ,çok güzel görünüyor,kızartmayı fırında yapınca yağ da az oluyor,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadenizsofrası güzel ziyaretinize çok teşekkürler Evet tıpkı Karadeniz'in meşhur dönderme kızartmaları gibi bu da çok hafif oldu.Sevgiler..

      Sil
  18. Ne kadar yaratıcı ,Vişnapçım.Bayıldım,elinize ve fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamurcum çok teşekkür ederim.Yapıp paylaşan oktay usta sağolsun güzel fikir ondan yapmak benden oldu.

      Sil
  19. Visnapcim cok degisik olmus mutlaka deneyecegim..bu arada icin rahat etmemis Oktay usta ile ilgili ama ismini vermisisn zaten, ama dayanamayip linkte:)) Bu arada acaba o patatesin pismesi ne kadar suruyor? Bir tahminin varmi yoksa patates yumusayinca biraz, icine yumurtalari kirdin sanirim..Deren eminim cok sevecektir mutlaka deneyecegim belki yarin sabaha yaparim kahvaltida..ailecek yeriz:)) sagol canim ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım lezzetlim dost bahçem mutlaka dene patatesler hiç dikkat etmedim ama tahmini 15/20 dakika da pişiyorlar o aşama da yumurtalarını kırıp tekrardan fırınladınmı hem patatesleri kızarıyor hem yumurtaları da pişiyor ve çok çok güzel oluyor.Sosis yerine sucuk,pastırma,kaşar peyniri seceneklerini de deneyebilirsin ben deneyeceğim yine yapacağım çok sevdik bizde:)Acaba pazar sabah kahvaltısına size mi gelsem ben de:) Sevgiler en kocamanından yolluyorum canımm.Sevgili Deren'e sevgilerimi selamlarımı yolluyorum.

      Sil
  20. ayıldım görüntüye sunuma.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende görünce senin gibi bayıldım soluğu doğru mutfakta aldım valla çok ta iyi yapmışım şahane bir lezzet:))Sevgilerin en çoğu benden sana gelsin canımmm.

      Sil
  21. ohh beeeeeeee :)
    pazar kahvaltılarında eşimi şaşırtıcak bir tarif buldummm oleyyyy :)
    yılın buluşu diyorum ben bunaaa :)
    çook sevdim bunu ben ellerine aklına fikrine sağlık arkdşım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leydimm evet evet bazen evdekileri şaşırtmak çok keyifli oluyor:)Eşimde bayıldı sunumun şıklığına:::))Canım sen de sağolasın sevgilerimle:)

      Sil
  22. Bu ne şıklık maşallahh :-) Bu kahvaltı da , öğlen , ikindi , akşam her an yenebilir:-) Ellerine sağlık . Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili neşeersoy bencede günün her saatinde yenecek bir lezzet diyorum bende :)Çok teşekkürler canım sevgiler.

      Sil
  23. tam benlik bir şey buu,bayıldım,ayrıca çocuklarda çok sevecektir.tez zamanda yapmalı.eline sağlık canımm,öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcığımm çocuklar bayılıyorlar bu tarife:))canım bende çok öpüyorum sevgilerimle:)

      Sil
  24. Canım ellerine sağlık. Artık her sitenin açılımında Oktay usta yzdığından gerçek Oktay usta tariflerini bizde karıştırır olduk. O bakımdan link vermesende olur :)Yazınızın altındaki notu sonradan gördüm. Bende Senem gibi yazucaktım tam. sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Yaaa evet öyleymiş sevgili Nursevin canımmm ya:( Bilmeden sandım Oktay Ustanın sitesi bu emeğe saygısız olanları Allah'a havale ediyorum.Rabbim hepsini ıslah etsin.Canımm çok teşekkür ediyorum,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık canım, patatesin her şekli bence yenir :)Oktay usta konusunda da bence doğru olanı yapmışsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim.Vallahi etrafta nasılda hazıra konanlar var değil mi hiç emeğe saygıları yok bu bazı insanlarımızın .Rabbim ıslah etsin Beğenmene çok sevindim canım sefertasım sevgilerimle..

      Sil
  27. sunumunuza bayıldım gerçektende çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil