Vişnap

Kıbrıs Köftesi..

10
Merhabalar..
Kıbrıs köftesi sanırım bu 4.ncü yapışım.
İlk İzmir Dikili'de son 4.ncü yine geçen hafta gittiğim İzmir Dikili'de yeniden genel istek üzerine yaptım.
Arada iki kere yapışım ise burada evimde yaptım.
Bunlar da dün pişirdiğim Kıbrıs Köftelerim.

Bizler ve yiyen yakınlarımın hepsi çok sevdiler.
Üstelik bu kadar az kıyma ile bayağı bereketli köfteler oluyor sayılarca çok çok.
Bundan dolayı ben bir diğer adını da "gariban köftesi" koydum.
Üstelikte lezzetliler daha ne olsun..

Güzel ülkem Türkiye'min ekonomisi malum büyük çoğunluk olarak bayağı zorlanır olduk geçim konularında bilhassa da mutfak giderlerinden dolayı.
Umarım gelecek günler aylar ve de yıllar da her şeyler çok güzel olacak..
Malzemeler:
250 Gr orta yağlı kıyma
3 Adet orta boy patates
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet yumurta
1 Çay bardağı ufalanmış bayat ekmek içi
1 Kahve kaşığı tuz
1 Kahve kaşığı kuru nane
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı kimyon
1 Çay bardağı kıyılmış maydanoz
Sıvıyağ "kızartmak için"
Tarif:
Patatesi rendenin ince tarafı ile bir tepsiye rendeleyelim.
Fazla suyunu elimizle iyice sıkıp köfteyi yoğuracağımız derin kaba alalım.Üzerine kuru soğanı rendeleyelim.
Bayat ekmek içini ilave edelim.Yumurtasını kırıp katalım.
Tuzunu baharatlarını ve ince kıydığımız maydanozları ilave edip hepsini  malzemeler birbiri ile iyice özleşene kadar yoğuralım.

Üzerini örtüp buz dolabında vaktimiz varsa yarım saat kadar dinlendirelim.

Tavaya bol sıvıyağ koyup kızdıralım.
Buzdolabın da dinlenen köfte harçını alıp elimizle yuvarlak köfte şekli verelim.

Yuvarladığımız köfteleri kızgın derin yağa atıp hiç ellemeden kızartalım.
Kızardıkça yukarı çıkan köfteleri servis tabağına alalım.

Yanın da  sumaklı maydanozlu kuru soğan piyazı ile sıcak olarak servise sunalım.
Kalan köfteleri daha sonra isterseniz soğuk olarakta tületebilirsiniz.
Tabii şayet kalırsa bizler çok sevdik umarım sizler de seversiniz.Afiyetle..
Böylesi sıcak kavurucu sıcak havalar da tek dileğim tek isteğim serin havalara kavuşmak.
Serin hava demek kış demek kış demek balık sezonu demek.
Özledim serinliği,özledim balıkları.
Kavuşması imkansız olan her geçen zaman dilimi içinde hasretleri çoğalan en çok sevdiklerimi çok özledim..!
Sevgiler Sevgiler..






10 yorum: Leave Your Comments

  1. Eline sağlık Macide'ciğim, benim yeğenler, kız kardeşim hepsi de et yemeği pek severler onlar gelince yapayım, piyaz da çok severim yakışır mutlaka buna, piyaz deyince kuru fasulye piyazı en sevdiğim mezelerden benim için adeta yemek hatta:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizler bu köfteyi çok sevdik umarım sizler de seversiniz canım arkadaşım.Piyaz zaten bana göre de köftenin olmazsa olmazı.Sevgilerimle bücürük ve ben iyi geceler diliyorum.🙏🏻🙋🏻‍♀️

      Sil
  2. Ellerinize sağlık gerçekten çok güzel gözüküyor eminim tadı da harikadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim evet tadı lezzeti de çok güzel oluyor sevgili adsız arkadaşım.🤗🙋🏻‍♀️

      Sil
  3. Selam Visnapim ben geldim..
    kipris koften ne guzel olmustur simdi yumusak,lezzetli...
    ay ozlemisim blog ziyaretlerini. tekrar gorusmek uzere...
    cook opuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim gelişin ziyaretin nasıl motive edici oldu bir bilsen,bir an gözümün önüne blogların eski şaşaalı günleri geldi ne güzel günlerdi o günler.Ahhh iki İnstagram paylaşımı için terk edildi bloglar 😌Umarım eski günlerin heyecanını hep birlikte yaşarız yine.🙏🏻Boğaziçinden esintili selamlarımı yolluyor çok öpüyorummm.😘🌸🙋🏻‍♀️

      Sil
  4. harika gözükür bu kıprıs köfteler. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsız çok teşekkür ederim ziyaretlerin ve yorumların için.🙏🏻“Bu arada kim olduğunu çok merak ediyorum.”S e v g i l e r i m l e.🌸🙋🏻‍♀️

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor,ister ayrı ister böyle bir tarifte bir arada olsun,köfte ve patates aşkı başkadır yiyen bilir!Eline sağlık,afiyet olsun.serinliği biz d özledik iki gündür güzel gidiyor maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız Unknown bloğuna ulaşamıyorum.😌Ziyaretlerin ve yorumların için çok teşekkür ederim.Vallahi sanırım serin günlere kavuşmamıza az kaldı en azından kavurucu sıcaklar yerini daha dayanılır sıcaklara bırakır yakınlarda.🙏🏻🤗

      Sil