Vişnap

Tahinli Fındıklı Fıstıklı Kek.

6
Merhabalar.
Yazıma bugün aşağıda bir kaç satırla iç döküş olarak başlayacağım.

Zira bana bizlere içsel olarak çöküş yaşatıyorlar.
Öyle bir an geliyor ki bloğumu komple kapatıp hatta sosyal medya hesaplarıma kadar kapatıp gitmek yok olmak kalsın meydan hırsızlara talancılara diyesim geliyor.

Kötülere faydası olacak mı?
Tabii ki o zalimlere o hırsızlara faydası olmayacak.!
Onların gözlerini pis hırsları kaplamış doğruluğa dürüstlüğe lal olmuş duyguları fikirleri..!
Bana ise tek bir faydası olacak dedim ya iç döküş iç ferahlığı,başka da somutluk yok..
Gönül ister olsun ama maalesef Türk toplumunda yozluk kolaycılık öyle bir boyuta geldi ki şaşırıyor ve hayretle izliyorum olan biten olumsuzlukları,talanları kendine ait olmayana cebren sahip olmaları.

Ve her zaman Aziz Nesin'in cümlesi geliyor aklıma ister istemez.
"Türk Milletinin %60 salaktır"
Ne kadar doğru bir cümle ama bana göre eksik kalmış cümlesi ben de kendi düşüncemi katıyorum %6o  salak cümlesine ilaveten
Türk Milletinin çoğunluğa yakın kısmı da "İçinde Allah Korkusu Olmayan Hırsız,Kolaycı ve de Tembel"

Bu dediğim kesim üretmeyip bedavadan tüketen,haram helal değerlerini dünya nimetlerin cazipliği karşısında şaşırıp yozlukta zıvanadan çıkıp ahiret denilen en gerçek dünyayı hiçe sayıp içlerinde bir nebze Allah korkusu olmayan terbiyesiz kesim..
Ben onlara o içleri katran karası ziftleşmiş zavallılara tek bir söz söylüyorum "ÇOK ZALİMSİNİZ"

Şu yalan dünyada bizleri görmezden gelip engelliyorsunuz ya engelleyin  engelleyebildiğiniz kadar kaçın kaçabildiğiniz kadar gerçeklerden.
Tek tesellim gerçek dünyada ahirette hesap zamanı  Rabb'im tarafından siz zalimlerin cennete girişinizin engelleneceği.!
"Kul Hakkı Çok Büyük Günah"Rabb'im bu en büyük günahtan biz aciz kullarını korusun esirgesin.


Bu yazımın nedeni elbet zülfiyareme dokunanlar oluyor her zaman.
Ve çok üzüldüğümden dolayı dayanamayıp iç döküş diyelim.
O kul hakkı bilmez zalimleri de her zaman ki gibi yüce Rabb'ime havale ettim.
Sebep olanları da  bir ara yazarım.

Şimdi gelelim aşağıda ki nefis tahinli fındıklı fıstıklı kek tarifine.
Malzemeler:
3 Adet yumurta
1,5 Su bardağı toz şeker "bardak ölçüsü 200 ml"
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı fındık yağı veya "ayçicek yağı"
1 Ufak su bardağı tahin 
1 Su bardağı yer fıstık+fındık kırığı "pirinç kıyım"
2-2,5 Su bardağı un
1 Paket kabartma tozu
1 Çay kaşığı karbonat "silme"
1 Tatlı kaşığı taze limon suyu

Tarif:
Yumurtaları ve toz şekeri karıştırma kabına alıp şeker eriyene kadar çatal veya çırpıcı ile iyice çırpalım.
Yoğurt,ayçicek yağı ve tahini ilave edip karışım homojen olana kadar çırpmaya devam edelim.

Kontrollü olarak ve eleyerek ununu,kabartma tozunu,karbonatı katıp bir tatlı kaşığı limon suyunu kabartma tozu ve karbonatın üzerine gelecek şekilde ilave edelim.
Bu aşama da spatula yardımı ile alttan üste doğru unu kabartma tozunu harça yedirelim.
Kek harçı kıvamı akışkan koyu boza kıvamında olacak.
İnce kıyılmış fındık yer fıstığı karışımını kek hamuruna katıp karıştıralım.

Kek kalıbını margarin veya tereyağ ile yağlayıp un serpelim.
Fazla unu kalıbı ters yüz yaparak silkeleyelim.

Fırını 180 derece ısıya ayarlayıp kek harçını kek kalıbının içine dökelim.
Tezgaha hafifçe vurup hava kabarcıklarının çıkmasını ve düzgün kabarmasını temin etmiş olalım.
Sıcak fırına atıp kek kabarana kadar 180 derece ısıda pişirmeye bırakalım.Gerekirse fırın ısısını 170 derece ısıya düşürüp pişirmeye devam edelim.
Bu zaman diliminde 25-30 dakika içinde asla fırın kapağını açmayalım.
Kabarıp kalıbın kenarlarından ayrılmaya başlayan kekin orta kısmına çöp şiş batırarak  çöp şiş temiz çıkınca keki fırından alalım.
İlk sıcağı çıkana kadar nihale üzerinde beklettiğimiz keki kalıbından çıkarıp servis tabağına alıp çay eşliğinde servise sunalım.AFİYETLE...



6 yorum: Leave Your Comments

  1. Söylemek istediklerimi ne güzel anlatmışsınız.. geçenlerde bana ait bir fotoğrafa rastladım google'da.. baktım ki adres benimki değil. bir kaç fotoğraf değil 4-5 yıllık emeğimden bir blog açmışlar. Hırsızların adı değişiyor ama yaptıkları hırsızlık değişmiyor. şikayet ettim ama işe yarayacağını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım Emine yaparlar yapmaktan da asla zerre kadar vaz geçmezler ahh o zalimler nasıl utanmaz onlar.Hala da çalmaya devam ediyorlar.Sen olanı biteni yazarsın sana kuru kuruya akıl verirler yok şöyle yap yok böyle önlem al diye.Oysa hırsıza kilit olmaz diye eskiler boşuna söylememişler.Umarım dürüst insanların nefes aldığı güzel ülkem Türkiye'ye kavuşuruz.Sevgilerimle yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. sebebini merak ettim.Yıllardır takip ederim, bu tip yazına rastlamamışım hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtap genelde burada bu bloğumda pek yazmam ama olaylar üst üste gelince yaşadığım üzüntüler beni aştıydı o an bloğumda içimi döktüm olanca bitence bütün biriktirdiğim üzüntülerimi.Onlar bizlerin sırtından emeklerimizi hayasızca çalanlar devam ediyorlar bu terbiyesizliklerine.Yazsam sayfalar yetmez inan ki.Arkadaşım yorumun için teşekkürler ediyor iyi geceler diliyorum..

      Sil
  3. Ben de bir kaç kere tesadüfen birilerinin tariflerinde fotoğraflarımı görmüştüm. İnsan haliyle bozuluyor. Ben pişirmişim, fotoğraflamışım birisi almış kendi yapmış gibi bloğunda yayınlamış. Benim ne adım var ne sanım. Hırsızlık her yerde maalesef. Kekin de çok güzel görünüyor. Ben de bu kış tahinli kek pişirdim. Çok da lezzetli oluyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım Rabia Sertelli dediğin gibi tek yemek blogerlerin sıkıntısı değil bütün emek veren blogerlerin ortak sıkıntısı bunlar.Maalesef bunlarda arsızlık azıya almış hiç umurlarında değil dünya.Rabb'im onları ıslah edip bizlerden uzak tutsun.
      Evet tahin nereye katılırsa o tarife çok güzel lezzet katıyor tatlıya olsun tuzluya olsun kendi başına olsun tahin çok mükemmel bir besin bence de.Sevgilerimle iyi geceler diliyorum..

      Sil