Vişnap

Milföy Tadında Poğaça..

0
Merhabalar..
Oldum olası milföy böreklerini çok severim hele de hafif soğuyup ılık yemesine ise ayrıca çok bayılırım.
O fırından çıkıp ilk sıcağı ile yemek  bilmem neden pek sevmem içimi bayar yağından dolayı.

Geçen değişik milföylü börek yapmak için arayış içinde iken bu nefis poğaçaların tarifini gördüm gulaymutfakta. Kendisine çok teşekkür ederim bu nefis sevdiğim güzel lezzet için..
Hem poğaça hem milföy tadında gökte ararken yerde bulmak bu olsa gerek.
Aklıma yattı güzel çok güzel olacağına inandım ve hemen hamurunu yoğurdum attım buz dolabına.
İki gün süre ile unuttum onu orada olduğu yerde.

Bu poğaçaların tek can sıkıcı yanı hamurunun çok cıvık olup ele hamur yoğurma kabına yapışıp yapışıp kalması.
Benim de mutfak işlerinde en sevmediğim hamur yoğururken o hamurun ellerime parmaklarıma yapışmasıdır.
Bundan dolayı ben yıllarca yoğurmalı hamur işlerinden hep uzak durmuştum.
Yeni yeni aramız ısınır oldu.

Ellerimden parmaklarımdan bıçağın tersi ile sıyırarak çıkardım bıçak elime yapıştı bıçağı öbür bıçakla elimden hamurdan kurtardım velhasıl dediğim gibi tek olumsuz yanı bu.
Ama sonuç muhteşem güzel harika lezzetli olduğu için bir daha bir daha defalarca yaparım yapacağım da zaten sıra da kıymalısı var..

Benim gibi milföylü lezzetleri seviyorsanız sizlere de tavsiye ederim.
O ele yapışma kısmını da ellerimizi yağlayarak zorlanmadan şekil verip yapıyoruz.

Önemli Notlar:
Kesinlikle hamurunda kabartma tozu karbonat maya vs yok
Bardak ölçümüz 200 ml ve silme olacak malzemeler..
Asla verilen un miktarından bir kaşık bile ne fazla ne eksik  un ilave etmiyoruz ve 1- 2 gün buz dolabında üzeri örtülü olarak bekletiyoruz ve malzemelerimizin hepsi oda ısısında olacak..
Malzemeler:
1 Paket margarin veya "250 gr tereyağ"
1 Su bardağı süt 
3,5 Su bardağı un
1,5 Ufak tatlı kaşığı tuz
İç Malzemeler:
Dilediğiniz iç malzeme kıyma,beyaz veya taze kaşar peynir patates ıspanak sucuk eski kaşar peyniri vs vs olur.
Üzeri İçin:
Yumurta sarısı
1 Yemek kaşığı sıvıyağ
Susam,çörek otu vs
Tarif:
Hamur yoğurma kabına bütün malzemeleri "un,süt tereyağ veya margarin,tuz" alıp malzemeler birbirine karışıp özleşene kadar elimizle yoğuruyoruz.
Buzdolabı poşetine alıp ağzını kapatarak bir veya iki gün buzdolabında beklemeye alıyoruz.

Ertesi zaman elimizi bir tabağa koyduğumuz sıvı yağ ile yağlayıp hamurdan elimizle cevizden az büyük parçalar koparıp yuvarlayıp avuç içimizde açalım.
Ortasına istediğimiz iç malzemeden koyup yuvarlayarak kapatalım.
"Ben sucuk dilimleri ve bir kısmına da eski kaşar peynir rendesi koydum."

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine sıralayalım poğaçaları.
Üzerlerine bir kaşık sıvı yağ ile açıp incelttiğimiz yumurta sarısından sürelim.
Dilediğimizce susam çörek otu vs serpip ön ısıtma yaptığımız 190/200 derece sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.

Çay eşliğin de sıcak veya ılık olarak servise sunalım.AFİYETLE...
Sevgilerimle..






0 yorum:

Yorum Gönder