Vişnap

Kestane Şekerli Kurabiye.

0
Merhabalar..
Pc açıp bloğuma giriş yaptım biraz arşivi gözden geçireyim dedim ki.!
Aman Allah'ım onca tarif nasıl birikmiş nasıl eksik bırakıp tamamlamamışım.?

Şaştım ve de kendime çok kızdım.

Fotoğrafları yerleştirip tarifi yazmamışım kimini de ne fotoğraf ne tarif sadece başlık yazısı ve orada yarım kalışlar.

Onca çektiğim fotoğraflarım diğer dosyalarım da onlar toparlanacak alınıp yerleştirilecek offf işimi kendim zora sürdüm.
Olsun sağlık olsun hepsi olur düzenlenir yeter ki sağlık huzur olsun.

Her gün için bir iki tarifi yazma kararı aldım nasip olursa ilk fotoğraflarını dahi sayfaya yerleştirmediklerimden başlayıp sonrası kolay.

Aşağıda ki kurabiyelerimi de dün akşam üzeri yaptım bugün de fotoğraflarını çekip az önce de bloğa tarifi yazıp yayına verdim.
Ne güzel diğerleri gibi arşivde kalmadı şanslı tarif:)
Malzemeler:
125 Gr tereyağ veya"margarin"
Yarım çay bardağı fındıkyağı veya"sıvıyağ"
2 Tatlı kaşığı toz şeker
2 Tatlı kaşığı pudra şekeri
Bir fiske tuz
1 Yemek kaşığı sirke
2 Yemek kaşığı nişasta
1 Çay bardağı kavrulmuş susam
1 Su bardağı şerbetli kestane şekeri
Aldığı kadar un "2,5-3 su bardağı kontrollü"
1 Paket kabartma tozu
1 Adet yumurta

Tarif:
Bir büyük su bardağı şerbetli kestane şekerini şerbeti ile beraber püre olacak kıvamda rondodan geçirelim.

Diğer yanda hamur yoğurma kabına tereyağ veya tercihe göre "malum tereyağ fiyatları çok pahalı aldı başını gidiyor"yumuşak margarini alalım fındık yağını da ilave edelim.

Toz şeker,pudra şekeri,tuz,sirke,nişastasını katıp yumurtasını ilave edelim.
Kabartma tozunu ve unu eleyerek kontrollü olarak ilave edip bir yandan yoğurmaya başlayalım.

Hamur biraz toparlanmaya başladığında şerbetli kestane şekeri püresini ve bir çay bardağı kavrulmuş susamı ilave edip yoğurmaya devam edelim.
Hamur elimize yapışmayacak kıvama gelene kadar gerektikçe azar azar un ilave edip yumuşak kurabiye hamuru kıvamını yakalayalım.
O noktada un ilave etmeyi keselim.
Fazla un kurabiyelerin tıkız olmasına sebep olmasın.

Üzerini örtüp hava sıcak olduğundan dolayı buzdolabında yarım saat civarı dinlendirelim.

Dinlenen hamurdan iri ceviz boyutunda parçalar koparıp avuç içimizde yassılaştırıp şekilli olması için tırtıl kurabiye aparatın uçunu batırarak şekiller almasını sağladım.

Sizler de aynısını yapabilir ya da yuvarlayıp bırakıp başka başka şekiller de yapmak sizin tercihiniz olabilir size kalmış.

Şekil verdiğimiz kurabiyeleri yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine  hafif aralıklı olarak alalım.
180 dereceye ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp pembe olana değin pişirelim.
Kendi tepsisinde soğutup sonrası servise sunalım.AFİYETLE..

Kıyır kıyır ağızda dağılan kurabiyeleri kapaklı kavanozda 10/15 gün taptaze kıyır kıyır muhafaza edebilirsiniz.

Gerçi o kadar uzun süre hiç kalmıyor 2/3 gün içinde boş bir kavanoz ve yine yeniden kurabiye yapma istekleri ard arda geliyor bizde.
SEVGİLERİMLE..



0 yorum:

Yorum Gönder